AGNUS servis nasadil aplikaci TechnikBox

AGNUS servis nasadil aplikaci TechnikBox

V novém roce poptávka po digitalizaci agendy v oboru servisních oprav prudce vzrostla a my vám přinášíme krátký rozhovor s naším klientem Josefem Březinou z firmy AGNUS: https://www.agnus.cz, která se věnuje opravám domácích spotřebičů a kuchyním na míru již téměř 30 let.

Dobrý den Pepo, na úvod se nejde nezeptat na nic jiného, než jak vás zasáhla doba covidu a jak se projevila na trhu oprav domácích spotřebičů z vašeho pohledu?

Nebyla to jednoduchá doba, kontakt se zákazníky při opravách, které probíhají z 90% u zákazníků doma byl komplikovaný pro obě strany, ale se vzájemným respektem a ochrannými pomůckami, jsme přijímali objednávky po celou dobu a nelimitovala nás ani dostupnost náhradních dílů. Před rokem dokonce bylo i poměrně hodně zakázek, což nás překvapilo a lidé se návštěvě opraváře doma nevyhýbali, nebo nevolili raději nákup nového a obecně tak byla jen obava o samotné zdraví.

Liší se to od aktuální doby?

Ano, dramaticky. Nyní se musíme vyrovnat se vzrůstajícími náklady na zaměstnance, dopravné, dostupnost a ceny náhradních dílů. Vstupní náklady rostou v podstatě všude a servisy tak musí zdražovat a vyjednávat o platbách za záruční opravy či opravy pojišťoven a hledat úspory a prostor jak být efektivnější.

Byl to důvod proč jste poptal TechnikBox a jak jste se o tomto nástroji dozvěděl?

TechnikBox používá jeden z našich partnerů AP Servis, kde mám spoustu profesních přátel a o nasazení, funkcích a přínosu, jsem měl informace přímo od kolegů z oboru. Samozřejmě máme všichni podobné potřeby: být efektivnější, zkvalitňovat neustále službu a v neposlední řadě tento obor stále ovládá „papírová forma agendy“, což není ideální. Nejsem si jistý jestli je zde víc firem, které se orientují na podporu servisního prostředí, ale jak jsem zmínil, šlo o aplikaci, která byla vyzkoušená mými kolegy a nemusel jsem tak přemýšlet jestli bude dostačovat a bude sloužit opravdu našim potřebám. Viděl jsem nějaké CRM systémy na internetu, ale v oboru oprav je to o spoustě detailů, které mimo obor asi nejsou použitelné a vývojáři bychom těžko vysvětlovali, čemuž jsme se chtěl i vyhnout pro časovou a finanční náročnost.

Jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti a jaká máte očekávání přínosů pro vaši firmu?

Servisní aplikaci používáme krátce a stále se s ní sžíváme, přeci jen je to revoluce od montážních listů a šanonu se záručními a pozáručními opravami a systémy výrobců. Zvyk je železná košile, ale uvědomili jsme si, že digitální služba, efektivita v procesech, co zajistí systém a odbourá nároky na naší administrativu a přinese přehlednější prostředí byl hlavní požadavek. V plánování pak dokážeme být efektivnější, což ocení v termínech zákazník a umožní nám to optimalizovat čas a náklady. Celkově pak chceme mít kvalitnější službu s administrativou službami, které zákazník v r. 2022 očekává.

V čem konkrétně vidíte kvalitnější službu a kde očekáváte návratnost investice do podobného nástroje?

Jak jsem zmínil, jde o odbourání administrativy, která opraváře v praxi zdržuje jako jsou výpočty cestovních náhrad, přepisování dat o zákaznících, opakované vyplňování stejných formulářů, nebo automatická avizace zákazníků. Vše se snažíme propojit se systémy dodavatelů zakázek, náhradních dílů a vše, co může dělat systém se snažíme z té naší práce odbourat a automatizovat, což umožní čas věnovat zákazníkům.

Jsou nějaké konkrétní funkce TechnikBoxu, které vidíte jako nejpřínosnější?

Určitě mapové podklady, realtime zobrazení ve webovém prostředí na všech zařízeních a možnost s jednou aplikací ovládat vše, co mi umožní nastavení. Možnost zvolit nastavení pro jednotlivé profily podle role v organizaci a aktuálně pracujeme na reportingu pro naše specifické potřeby.

Zmínil jste mapové podklady a automatizovaný výpočet cestovních náhrad, můžete být konkrétní?

Je to jedna z agend, která zdržovala manuálním výpočtem, ale my se aktuálně specializujeme jako lokální servis pro Prahu 5 a Prahu Západ, resp. celou oblast této Prahy a okolí a jsme tak už z podstaty orientovaní na tyto náklady spojené s cestováním. Nabírat zakázky v jedné oblasti je pro technika určitě z pohledu času a nákladů smysluplnější než trávit čas cestováním, zvlášť v Praze. Nepoptáváme tak pokročilé funkce nástroje, které by řešily co nejefektivnější cestování a trasy.

Byla pro vás investice do nástroje finančně náročná?

Nebyla. Úvodní nastavení a úpravy byla menší investice v tisících a náklady na provoz jsou zcela jistě v objemu, že návratnost bude v několika málo měsících a doufám, že případné nové požadavky na míru našim potřebám zvládneme. Uvědomili jsme si, že ten vývoj v prostředí bude kontinuální i v návaznosti na naše webové stránky a systémy dalších výrobců, se kterými spolupracujeme. Oceňuji i myšlenku sdíleného vývoje v oboru, tedy když si nechá udělat jiná firma nějakou „ vychytávku „ co se bude hodit i mně, TechnikBox ji slíbil zpřístupnit všem v síti.

Je něco, co vám chybí, nebo nehodnotíte jako ideální?

Ocenil bych a vím, že plánujete sběr zakázek přímo od zákazníků. Pozáruční servis je preferovaný techniky a pokud by nám chodily zakázky přímo do aplikace od zákazníků, bylo by to fajn i s filtrací podle lokality. Jinak mě teď nic nenapadá.

Děkujeme a ano, s redesignem webu hodláme nové služby zařadit včetně sběru servisních zakázek. K tomu doporučujeme i sledovat možnost nákupu náhradního dílu přímo v aplikaci. Stále vyjednáváme s dodavateli a výrobci o skladových feedech a víme, že by to byl zajímavý b2B kanál a věc kterou časově ocení technik i zákazník.

Díky za krátký rozhovor a přejeme celému týmu AGNUS úspěch a těšíme se na společnou spolupráci!

Informace

TechnikBox je komplexní nástroj pro servisní organizace a online kancelář pro servisní techniky.

Nabízí ucelený softwarový box od plánování až po reporting. Dostupný online i offline, na mobilu, počítači i tabletu.